Blog VitaLab.pl [recenzja]

Posted on Updated on

Blog VitaLab.pl prowadzony jest równolegle z internetowym  sklepem amerykańskiej firmy Natural Labs LLC, która  specjalizuje się w dystrybucji naturalnych kosmetyków na całym świecie.  Konstrukcja bloga opiera się na systematycznie wrzucanych notkach dotyczących zdrowia, urody i pokrewnych tematów.

Layout bloga i sklepu jest dokładnie taki sam. Z jednej strony nadaje to spójności,  z drugiej jednak  utrudnia odróżnienie sklepu od bloga. Układ i wygląd  strony jest przejrzysty, dzięki czemu poruszanie się po blogu jest łatwe. Jednak nie jest to minimalizm w dobrym znaczeniu tego słowa, a w połączeniu z doborem kolorystyki blog jawi się jako nudny, wręcz infantylny.  Wśród barw zastosowano zieleń, odcienie błękitu i pomarańcz, które niestety dają wrażenie przypadkowości.

vitalab

Chcąc dowiedzieć się czegoś więcej o autorach bloga klikamy w zakładkę ‘o nas’. Niestety znajdziemy tu informacje wyłącznie na temat firmy Natural Labs LLC.  Każda notka jest podpisana imieniem jednego z kilku autorów (doliczyłam się ich pięciu) i to jedyna informacja o piszących. Jest to spora wada, biorąc pod uwagę, że treść bloga to głównie porady, a nie lubimy słuchać kogoś o kim zupełnie nic nie wiemy.

Blog prowadzony jest systematycznie od 2009 roku i za to duży plus. Nowe wpisy pojawiają się dość często, zdarzają się nawet dwa dziennie, ale zazwyczaj jest ich około dwudziestu miesięcznie. Myślę że to optymalna ilość dla czytelnika, który zaglądając co jakiś czas zastaje kilka wpisów do nadrobienia.  Na dole strony widoczny jest spis kategorii,  w którym możemy znaleźć poszczególne tematy  postów takie jak: Cellulit, Depilacja, Diety, Dolegliwości skórne, Konkursy, Menopauza, Odchudzanie, Ogólne, Opryszczka, Powiększanie piersi, Rozstępy, Rzucanie palenia, Seks, Stres i bezsenność, Trądzik, Łupież, Łysienie. Gwarantuje to szybkie odnalezienie interesującego nas tematu. Niestety treść wpisów nie zachwyca. Styl wypowiedzi jest prosty, przystępny, jednak brakuje jakiegoś wyróżnika. Czytając kolejny wpis miałam wrażenie że  czytam poradnik zdrowotny, a nie bloga. Pomimo częstych wpisów autorów blog nie sprawia wrażenia tętniącego życiem,  zdaje się nie mieć wielu czytelników,  komentarze zdarzają się sporadycznie, brakuje interakcji.

Część wpisów zawiera odniesienie do produktów sprzedawanych w sklepie internetowym firmy, są to najczęściej zdjęcia lub linki w tekście.  Nie dopatrzyłam się nachalnej autoreklamy, autorzy pozostawiają wybór czytelnikom, nie narzucają swoich racji. Często wręcz proponują produkty konkurencyjnych firm, co jest dla mnie zastanawiającym zabiegiem. Być może chodzi o wyższe pozycjonowanie za pomocą użycia nazw popularnych marek we wpisach na blogu.

Blog nie zachwyca swą wizualną stroną, ale spełnia sporo cech poprawnego bloga: regularne wpisy, przejrzysty układ, brak nachalnej reklamy. Niestety brak mu charakteru, czegoś zaskakującego, co mogło by przyciągnąć czytelnika i sprawić, że będzie jego stałym bywalcem.

[Niniejsza recenzja jest częścią projektu „Blog jako narzędzie PR”. Recenzje i wywiady blogów mają służyć wymianie wiedzy i dyskusji na temat zastosowania blogów przez profesjonalistów PR w Polsce.]

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s