Dlaczego Ceneo bloguje? [wywiad]

Posted on

Wywiad z Weroniką Boruń, specjalistką ds. marketingu – współautorką bloga firmowego Ceneo.

Weronika Borun - ceneo.pl

Aleksandra Sztobryn: Jak można trafić na Waszego bloga? Jak dbacie o to, żeby dostęp do niego był zauważalny dla internautów?

Weronika Boruń: Button zachęcający do odwiedzenia naszego bloga znajduje się na stronie głównej Ceneo.pl. Ponadto wspieramy się wzajemnie z innymi serwisami Grupy Allegro (której jesteśmy częścią) – na naszym blogu można znaleźć odnośniki do innych e-commercowych blogów z grupy i działa to w drugą stronę. Na naszym profilu na facebooku informujemy także o naszych nowych wpisach. Do bloga Ceneo jest również bardzo łatwo dotrzeć z wyszukiwarki Google’a szukając np. informacji o niektórych produktach.

AS: Jakie jest główne zadanie bloga? Czemu ma służyć? Komunikacji z klientem, komunikacji zewnętrznej czy może ma łączyć te dwie funkcje?

WB: Piszemy o szeroko pojętym handlu w Internecie. Na blogu zamieszczamy porady dla kupujących (związane z nabyciem produktów, bezpieczeństwem transakcji, informujemy o zmianach na Ceneo), raporty dotyczące branży e-commerce, ciekawostki dla osób interesujących się e-biznesem. Mamy również kategorię „Z życia Ceneo” – można w niej znaleźć informacje o konkursach, o naszych akcjach, dowiedzieć się co u nas słychać :). Funkcją naszego bloga jest dostarczanie aktualnych informacji dla osób zainteresowanych zakupami w Internecie.

AS: Jakiego typu newsy dominują i dlaczego się tak dzieje?

WB: Najwięcej wpisów dotyczy informacji powiązanych z Ceneo. Wprowadzamy na naszym serwisie dosyć często nowe funkcje i chcemy informować użytkowników o zmianach zachodzących na Ceneo. Podajemy także zestawienia najczęściej wybieranych produktów przez naszych użytkowników z różnych kategorii. Na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród osób odwiedzających nasz serwis publikujemy także raporty. Chcemy doradzać kupującym i informować o e-zakupach, które rozwijają się w błyskawicznym tempie.

AS: Kim są autorki i autorzy bloga? Skąd taki wybór?

WB: Bloga prowadzę wspólnie z Anią Jasińską. Obie pracujemy w Dziale Marketingu. Zatrudniając się z Ceneo jednym z moich obowiązków stało się od razu prowadzenie bloga. Lubię pisać i wyszukiwać ciekawych informacji, poza tym bardzo interesuje mnie branża internetowa. Kiedyś również pisałam swojego bloga, więc bardzo odpowiada mi to, że prowadzenie tego typy strony znajduje się teraz w zakresie moich obowiązków zawodowych :). Ania natomiast od dłuższego czasu pisze komunikaty prasowe dla mediów, udziela informacji dotyczących Ceneo, ma duże doświadczenie w przygotowywaniu tekstów i bardzo dobrze zna rynek e-commerce.

AS: Czy jest osoba, która sprawuje główny nadzór nad blogiem? Dba o regularną aktualizację strony, pomaga w doborze tematów? Czy wszystko dzieje się spontanicznie?

WB: Nie mamy opracowanego schematu na „nadzorowanie bloga”, czasami pojawia się więcej tematów do napisania, a czasem mniej. Staramy się jednak zamieszczać regularnie wpisy i nie robić dłuższych przestojów w publikacjach.

AS: Jak dbacie o interakcję z czytelnikami?

WB: Publikowanie komentarzy na naszym blogu jest moderowane, ale publikujemy wszystko co piszą odwiedzający (wyjątki stanowią oczywiście nieodpowiednie treści). Jeśli komentarz to pytanie lub uwaga od razu reagujemy. Czasami kontaktujemy się za pośrednictwem e-maila z osobmi, które zamieszczają komentarz – jeśli sami preferują taka formę komunikacji. Na naszym blogu znajduje się również widget zawierający ostatnie wpisy z profilu Ceneo na facebooku. W ten sposób osoby odwiedzające blog, mogą również uczestniczyć w komunikacji z nami na portalu społecznościowym.

AS: Nie martwi Was mała ilość komentarzy na blogu?

WB: Sukcesywnie pracujemy nad naszym blogiem, moim zdaniem musimy poczekać na większą liczbę stałych czytelników, którzy będą chętnie komentować nasze wpisy. Mała liczba komentarzy nas nie martwi :). Ale oczywiście będziemy pracować na to aby osoby, które odwiedzają naszego bloga chętniej pisały komentarze.

AS: Czy fan page na Facebooku nie wypiera roli bloga, czy uwaga internautów nie jest skierowana głównie w stronę Facebooka?

WB: Blog ma zupełnie inny charakter. Wpisy na naszym facebookowm profilu są znacznie częstsze i krótsze. Na blogu możemy zamieścić więcej informacji. Te narzędzia się raczeni wspierają, niż wypierają. Przyjęło się, że facebook służy do szybszej komunikacji niż blog i jest to w pewien sposób naturalne wśród internautów.

AS: Czy istnieją jakieś plany dotyczące zmian na blogu, jego rozwoju?

WB: Próbujemy motywować innych pracowników do zamieszczania wpisów na naszym blogu. W Ceneo pracuje wielu dobrych specjalistów i ich punkt widzenia byłby bardzo wartościowy dla naszego bloga.

AS: Warto jest prowadzić bloga firmowego, ponieważ…. (prosiłabym o krótkie rozwinięcie tego zdania)

WB: Warto prowadzić bloga firmowego, ponieważ jest to bardzo dobre miejsce do kontaktu z internautami. Wpisy na blogu mają mniej formalny charakter niż np. komunikaty prasowe, więc łatwiej o interakcję z użytkownikami Ceneo. Dodatkowo osoby zainteresowane pracą w Ceneo mogą dowiedzieć się z naszego bloga jak wygląda nasza firma od wewnątrz.

Dziękuję za rozmowę.

[Niniejszy wywiad jest częścią projektu „Blog jako narzędzie PR”. Recenzje i wywiady blogów mają służyć wymianie wiedzy i dyskusji na temat zastosowania blogów przez profesjonalistów PR w Polsce.]

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s