Najlepsze blogi firmowe w Polsce w 2009 roku
No, nie powiem długo to zajęło, bo parę miesięcy. Ile pracy kosztuje tworzenie bloga, komunikacja ze społecznością i nieustanna gonitwa myśli wiedzą tylko ci, którzy je prowadzą.
Ten wpis musi być ze swojej istoty długi, ponieważ będę chciał w nim skupić ostatnie kilka miesięcy pracy przy konkursie, obserwacji blogów, rynku public relations w Polsce, podziękowania, własne refleksje oraz powiedzieć co dalej.
Oczywiście, to co najważniejsze to wyniki – oto one:
Najlepsze polskie blogi firmowe roku 2009:
KATEGORIA BLOG MŁODY (od 3 do 6 miesięcy)
1 miejsce
Blog Banku Zachodniego WBK [Zobacz wywiad o prowadzeniu bloga |
2 miejsce
Blog AdTaily |
3 miejsce – ex aequo:
Blog Paclan Historie Kuchenne Blog ŁubuDubu PR |
KATEGORIA BLOG DOJRZAŁY (od 6 miesięcy do roku)
1 miejsce
Blog Scrapbooking Inspiracje i Informacje Scrap.com.pl |
2 miejsce
Blog InsideLab „Z życia Bronisławy” |
3 miejsce
Blog iSzafy |
KATEGORIA BLOG PROFESJONALNY (powyżej roku)
1 miejsce
Blog Rzecznika TP/Orange [Zobacz wywiad o prowadzeniu bloga |
2 miejsce
Blog mBank |
3 miejsce
Blog Ancora Restaurant |
KATEGORIA BLOG INSTYTUCJI (powyżej 3 miesięcy)
1 miejsce
Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie Nie przyznano nagród za 2 i 3 miejsce ze względu na zbyt małą ilość zgłoszeń w kategorii. |
WYRÓŻNIENIA SPECJALNE
Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie http://ethnomuseum.pl/blog/
Wyróżnienie specjalne: Best in Show.
Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie uzyskał największą ilość punktów spośród blogów ocenianych w konkursie.
Blog Rzecznika TP/Orange http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/
Wyróżnienie specjalne: Za przełamywanie stereotypów w komunikacji z klientami.
Blog Rzecznika prasowego TP/Orange najlepiej realizuje najważniejsze kryterium brane pod uwagę w ocenie blogów w konkursie, biorąc pod uwagę skalę działalności firmy i ilość wyzwań związaną z wdrażaniem nowych narzędzi komunikacji w firmach opartych o social media.
Blog Ancora Restaurant http://www.blog.ancora-restaurant.com/
Wyróżnienie specjalne: Za styl, klasę i szerokie spojrzenie na dziedzinę.
Blog Ancona Restaurant najlepiej realizuje postulat wychodzenia poza utarte podejście do pisania o wyłącznie o firmie.
Blog Arboblog http://arboblog.pl/
Wyróżnienie specjalne : Najlepszy blog branży interaktywnej.
Arboblog to najlepszy blog interaktywny, wyróżnienie przyznane za pasję, zaangażowanie i wytrwałość autorów bloga.
Blog Innowacje i Inspiracje Infovide Matrix http://www.infovidematrix.pl/inspiracje/
Wyróżnienie specjalne: Najlepszy blog IT.
Blog Infovide Matrix za szerokie ujęcie tematu IT i zaangażowanie.
Blog PGS Rzeszów http://pgs.rzeszow.net/
Wyróżnienie specjalne: Dla pracowników IT z poczuciem humoru i zacięciem (nie tylko) redakcyjnym.
Blog Art Zone Events http://www.blog.aze.pl/
Wyróżnienie specjalne: Dopasowanie języka przekazu do specyfiki działalności firmy.
Nie zawsze tekst jest najlepszy. Czasem fotografia, dźwięk i wideo są lepsze niż niejeden wpis.
Blogi Domu Makleskigo BOŚ SA http://blogi.bossa.pl/
Wyróżnienie specjalne: Najlepszy blog inwestycyjny.
Mikroblog Site Impulse http://microblog.siteimpulse.com/
Wyróżnienie specjalne: Za zwięzłość.
Jedyny mikroblog zgłoszony oficjalnie do konkursu.
[po kliknięciu w obrazek z nagrodą lub wyróżnieniem można go skopiować i wrzucić na swojego bloga]
PODSUMOWANIE
Ze względu na dużą ilość zgłoszeń do konkursu (ponad 100 blogów) poniżej zamieszczam klasyfikację pierwszej dziesiątki w każdej kategorii. Choć w ubiegłym roku nie prezentowałem rankingu, to właśnie ze względu na ilość zgłoszeń, myślę że najlepszym rozwiązaniem jest podanie top 10. Punktacji miejsc poza pudłem nie udostępniam, choć trzeba nadmienić, że poza pierwszą 10. różnice są już znaczące.
Krótkie podsumowanie z mojej strony:
Blogi reprezentowały bardzo różny poziom od skrajnie nijakich do wybitnych, których było sporo – w związku z tym wybór czołówki był już naprawdę trudny. Myślę zatem, że wszyscy którzy okazali się zwycięzcami, wyróżnieni i blogi z listy top10 powinni być z siebie zadowoleni.
Do najczęstszych niedociągnięć jakie udało mi się wynotować zaliczyłbym:
- brak dat przy wpisach, brak archiwum
- brak wskazania na blogu czym firma się zajmuje (np. w nagłówku) – na prawdę nie każdy kto wchodzi na bloga po raz pierwszy jest w stanie to odcyfrować.
- często brak nazwy firmy na blogu (no comment)
- zdarza się również, że autorzy blogów piszą sami dla siebie – na próżno poszukiwać komentarzy pod wpisami. Niektórych to nie zraża i piszą wciąż o tym samym lub w podobnym duchu. Pytanie tylko co z tego ma firma? A może tematyka jest źle dobrana? Wydaje się że czasem, że tematyka bloga jest bardziej związana z zainteresowaniami blogera niż klientów. A może twórcy liczą na efekt SEO? Sam nie wiem. Jednak blog, który jest prowadzony od kilku-kilkunastu miesięcy i ma kilka zaledwie komentarzy- powinien chyba coś twórcy mówić?
- równie często twórcy wykorzystują zagraniczne narzedzia promocji bloga, które zupełnie nie przystają do ich grupy docelowej. Może i łatwo dodać je do bloga i „fajnie” wyglądają, etc., ale zawsze trzeba pamiętać do kogo chcemy dotrzeć. Sama ilość klików to nie wszystko. Ważne aby z naszego bloga korzystały osoby, które są w kręgu naszych potencjalnych odbiorców. Oczywiście eksperymentowanie jest jak najbardziej wskazane, ale wyciąganie wniosków również.
- Nagminnym jest brak wskazywania źrodeł czy linków do nich. Na niektórych blogach autor aż prosi się o pytanie, skąd on to wszystko wie i skąd ma takiej jakości zdjęcia z całego świata, do tego często bez podpisu 😉 czy linka, oj nie ładnie
- często zdarza się, że blog nie służy do komuniakcji z otoczeniem firmy, tylko wymianą buziaczków i congratsów z kolegami i koleżankami z firmy – może warto więc założyć blog wewnętrzny do takich celów?
- blogi agencji które oferują usługi kreatywne w sieci (interaktywnych) są pozbawione jakiejkolwiek kreatywności i efektu „wow” – a powinny być chyba właśnie agencyjnym Hyde Parkiem kreatywności?
- niestety niektóre blogi są nudne jak flaki z olejem i czyta się je jak instrukcje obsługi tokarki
- czasami odnosiłem wrażenie, że firmy usługowe na rynku interaktywnym piszą o tym co interesuje je same lub ich szefów („to co trzeba teraz promować”) a nie potencjalnych odbiorców.
- niektóre firmy emitują na swoich blogach relamę toplayer – fuj!
- na blogach często nie ma jasnej informacji o tym, że jest on prowadzony w imieniu klienta przez agencję PR/zatrudnionych autorów (a to niezgodne z kodeksem WOMMA) – powinno to być WYRAŹNIE zaznaczone
- dosyć często autorzy blogów nie przedstawiają się (wizytówki, linki do profili, krótkie opisy, etc.) – chyba miło jest wiedzieć z kim się rozmawia, poza tym buduje to bliższą relację z odbiorcami.
To tyle na gorąco z moich ogólnych opinii. Trzeba również pamiętać, że przy ocenie blogów pod uwagę było brane to czy firma jest biegła w narzędziach internetowych, co jak wspomniałem w przypadku branży interaktywnej wypadło marnie. Niby na stronach wszyscy wypisują jacy to są cudowni i wszechmocni a blog – albo nudny, albo kreacja nie zmieniona od roku, albo wpisy dwa razy w miesiącu i po łebkach. A tu okazuje się, że taki blog prowadzony przez zupełnie nie internetowy biznes potrafi być lepszy. To jak to jest?
No dobrze. To tyle narzekania 😉
Dziękuje bardzo jurorom za oceny i za wiedzę i czas w to zaangażowany. Przejrzenie i ocena stu blogów trochę zajmuje. Osobiście poświęciłem na to 2 całe dni. Nie licząc innych prac przy konkursie.
Jurorami, w tegorocznej edycji byli:
- Jarosław Sobolewski – Dyrektor Generalny IAB
- Maciej Budzich – bloger (Mediafun)
- Michał Macierzyński – analityk w Bankier.pl, wiceprezes Fundacji InternetPR, wykładowca
- Maciej Zawadziński – prezes Brand New Media
- Joanna Gajewska – Rzecznik Prasowy Naszej-klasy.pl
- Arvind Juneja – Community Manager w GoldenLine.pl
- Aleksander Winciorek – R&D Manager w Heureka
- Marek Woźniak – Dyrektor NetPR.pl
- oraz moja skromna osoba
W przypadku konfliktu interesów głosy poszczególnych jurorów nie były brane pod uwagę. Wyróżnienia przyznał Organizator.
W kolejnych tygodniach będę prosił wszystkich ekspertów aby wypowiedzieli się na temat swoich wrażeń z ocen i podzielili się swoimi przemyśleniami na ten temat, co mam nadzieję pomoże jeszcze lepiej tworzyć blogi firmowe w Polsce 😉
Będę również prosił zwycięzców i wyróżnionych o wywiady na bloga, tak aby podzielili się ze wszystkimi swoimi doświadczeniami. Taka jest bowiem główna idea konkursu – promować social media w polskich firmach.
Dziękuję również agencji Pro Creation, za cierpliwe wysłuchiwanie moich marudzeń i wspieranie mnie w zakresie skórki na blogi (ten i mój główny). Podziękowania także dla Opcomu za zaprojektowanie winietek z nagrodami. Dziękuję również patronom tego konkursu.
Na pewno o czymś zapomniałem, więc dopisze to w kolejnym wpisie. Właśnie!!!! Przypominam wszystkim tym, którzy nie wypełnili jeszcze ankiety dot. badania blogujących firm (wysyłałem mailem – tutaj więcej info). Wyniki opublikuje na blogu i będziemy mieli dodatkową wiedzę o tworzeniu blogów.
Udostępnij:
This entry was posted in Katalog blogów firmowych, Konkurs "Blog firmowy roku 2009", prowadzenie bloga, przykłady blogów firmowych and tagged blog, blog firmowy, blog korporacyjny, blogerzy, blogi firmowe, blogi korporacyjne, firma, firmy, katalog blogów, konkurs, korporacje, lista, polskie blogi firmowe, PR, pracownicy, prowadzenie bloga, przykłady blogów firmowych, wyniki, zgłoszenia.
15 grudnia 2009 o 7:09
[…] sklepSIZEERcom przed chwilą BLOGI FIRMOWE 2009 – wyniki konkursu; blogifirmowe.wordpress.com/…lepsze-blogi-firmowe-w-po… #blog #marketing […]
PolubieniePolubienie
15 grudnia 2009 o 8:18
Pierwsze miejsce! Największa ilość punktów!
Mogłeś wcześniej szepnąć, że warto w lodówce trzymać na wszelki wypadek szampana!
PolubieniePolubienie
15 grudnia 2009 o 8:19
Miałem nadzieję że się uda, ale teraz do końca nie wierzę że się udało! Dziękuję bardzo wszystkim, którzy zapracowali na ten sukces: dwóm Agnieszkom, Ani i Karoli.
PolubieniePolubienie
15 grudnia 2009 o 8:20
Bardzo dziękujemy za nagrodę i wielkie gratulacje dla pozostałych zwycięzców!
PolubieniePolubienie
15 grudnia 2009 o 9:26
bardzo dziękujemy i oczywiście gratulujemy pozostałym zwycięzcom 🙂
PolubieniePolubienie
15 grudnia 2009 o 9:31
[…] lista nagrodzonych i TopDziesiątki blogów w poszczególnych kategoriach – TU. « Oszustwo, którego (jako czytelnicy) nie […]
PolubieniePolubienie
15 grudnia 2009 o 9:34
[…] reklama stefa przed chwilą blogifirmowe.wordpress.com/…lepsze-blogi-firmowe-w-po… […]
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 8:50
[…] This post was mentioned on Twitter by Stempniaked, PGS Software S.A.. PGS Software S.A. said: PGS department from Rzeszow has been awarded for blog: http://pgs.rzeszow.net. Company Blog Competition 2009 – http://tinyurl.com/yanvt8c […]
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 10:38
Jest mi niezmiernie miło, że naszego bloga czyta jeszcze ktoś poza pracownikami firmy PGS Software S.A. Tym bardziej jestem dumny, iż udało nam się dostać do zaszczytnego grona wyróżnionych. Mam nadzieję, że wyróżnienie nas zmobilizuje a nie pozwoli spocząć na laurach.
Gratuluję pozostałym zwycięzcom.
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 11:12
[…] Blog Pożegnania z Afryką zajął 5.miejsce Szczegółowe wyniki konkursu można zobaczyć tutaj. […]
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 11:45
Baaardzo dziękujemy wszystkim jurorom za głosowanie na blog AktywnegoSmyka 😉 W przyszłym roku obiecujemy poprawę 😉
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 1:11
Cieszymy się, pozdrawiamy i gratulujemy wszystkim zwycięzcom 🙂
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 1:30
[…] powód do małego święta, gdyż mój blog zdobył 6-te miejsce w konkursie na firmowy blog roku 2009. Za rok również staniemy do walki i może uda się powalczyć o […]
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 7:18
[…] https://blogifirmowe.wordpress.com/2009/12/15/najlepsze-blogi-firmowe-w-polsce-w-2009-roku/ […]
PolubieniePolubienie
16 grudnia 2009 o 8:12
Naprawdę się nie spodziewaliśmy! To wielkie wyróżnienie, które zobowiązuje. Gratuluję wszystkim zwycięzcom!
PolubieniePolubienie
17 grudnia 2009 o 1:04
[…] Są już wyniki konkursu, o którym pisałam jakiś czas temu. Niestety blog .apeiro jest zbyt młody, by brać udział w rywalizacji, ale za rok będziemy się pewnie poddawać ocenie Najlepszym blogiem spośród wszystkich okrzyknięto tenże: Blog Ethnomuseum Warto dodać go do ulubionych. Pozostałe nagrodzone blogi znajdziecie tutaj: wyniki […]
PolubieniePolubienie
17 grudnia 2009 o 3:21
[…] oto zostały ogłoszone wyniki konkursu na najlepsze blogi firmowe roku 2009. Trzeba przyznać, że konkurencja w tym roku była silna, ale po cichu liczyliśmy na […]
PolubieniePolubienie
17 grudnia 2009 o 7:31
Najlepsze polskie blogi firmowe roku 2009 i zupełnie inny ranking. W rankingu uwzględniłem fakt, iż najnowsza stabilna wersja skryptu WordPress oznaczona jest numerem 2.8.6:
Blogi młode:
1. Blog Banku Zachodniego WBK – WordPress 2.7.1
2. Blog AdTaily – WordPress 2.7.1
3. Blog Paclan Historie Kuchenne – WordPress 2.8.2
3. Blog ŁubuDubu PR – WordPress 2.8.4
Dwa pierwsze bazują na antycznych wersjach skryptu WordPress. Za treść piątka, za rozwiązanie techniczne … dyskwalifikacja. Miejsca trzecie ex aequo wersja skryptu nieaktualna ale akceptowalna (z pewnym trudem).
Blogi dojrzałe:
1. Blog Scrapbooking Inspiracje i Informacje Scrap.com.pl – WordPress 2.8.6 (brawo!)
2. Blog InsideLab „Z życia Bronisławy” – WordPress 2.6.1
3. Blog iSzafy – WordPress 2.7.1
Dojrzałością wykazał się jedynie blog nr 1. Blogi na pozycji drugiej i trzeciej wykazały się całkowitą niedojrzałością techniczną.
Blogi profesjonalne:
1. Blog Rzecznika Grupy TP – nie WordPress 🙂
2. Blog mBank – j.w. 🙂
3. Blog Ancora – Restaurant – WordPress 2.8.6 (brawo!)
Jak widać blogi profesjonalne wykazały pełny profesjonalizm i słusznie znalazły się w rankingu na tak wysokich pozycjach.
Blog instytucji:
Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie – WordPress abc (wow!)
Ten blog zasługuje na specjalne wyróżnienie. Autor bloga wie czym jest bezpieczeństwo w WordPress’ie 🙂
Wyróżnienia specjalne:
Brak słów. Najgorszy w kategorii okazał się Blog Domu Maklerskigo BOŚ SA z WordPress’em 2.5.1.
Pozostaje pytanie czy w ocenie blogów można kierować się wyłącznie ich zawartością merytoryczną za nic mając stosunek do bezpieczeństwa danych? Pytanie pozostawiam otwartym.
PolubieniePolubienie
5 marca 2010 o 4:38
Drogi Panie Kaznowski,
blog bardzo mi pomógł w pisaniu mojej pracy dyplomowej, a szczególnie ten wpis. Wielkie dzięki!
PolubieniePolubienie
17 grudnia 2009 o 7:39
[…] listę najlepszych polskich blogów firmowych roku 2009. Postanowiłem sprawdzić jak autorzy potraktowali kwestię bezpieczeństwa swoich firmowych […]
PolubieniePolubienie
18 grudnia 2009 o 9:59
[…] To mój subiektywny wybór, kilka inspirujących przykładów, pełną listę zwycięzców i wyczerpujący raport znajdziecie tutaj. […]
PolubieniePolubienie
19 grudnia 2009 o 1:05
[…] zdobył 1 Miejsce w kategorii Instytucje oraz Wyróżnienie Specjalne: Best in Show w konkursie Najlepsze blogi firmowe w Polsce 2009. Tym ostatnim zostaliśmy nagrodzeni, ponieważ otrzymaliśmy największą ilość punktów […]
PolubieniePolubienie
21 grudnia 2009 o 4:10
trzeba sprawdzic:)
PolubieniePolubienie
21 grudnia 2009 o 12:55
[…] Konkurs został zorganizowany przez jednego z najbardziej znanych blogerów Dominika Kaznowskiego przy współpracy z takimi portalami jak Nasza-klasa.pl czy Money.pl. Więcej o wynikach konkursu można znaleźć na stronie https://blogifirmowe.wordpress.com […]
PolubieniePolubienie
22 grudnia 2009 o 12:53
Świetny artykuł i bardzo ciekawy. Pozdrawiam
PolubieniePolubienie
24 grudnia 2009 o 10:10
[…] "Najlepsze polskie blogi firmowe roku 2009" – "KATEGORIA BLOG MŁODY (od 3 do 6 miesięcy)" blogifirmowe.wordpress.com/…lepsze-blogi-firmowe-w-po… […]
PolubieniePolubienie
2 stycznia 2010 o 7:51
[…] https://blogifirmowe.wordpress.com/2009/12/15/najlepsze-blogi-firmowe-w-polsce-w-2009-roku/ […]
PolubieniePolubienie
5 stycznia 2010 o 9:18
[…] Nowym Roku Zgodnie z obietnicą zamieszczam wywiad z blogująca firmą – jednym z laureatów konkursu na Firmowy blog roku 2009. Precyzyjniej mówiąc – wywiad z Wojtkiem Jabczyńskim, rzecznikiem TP/Orange: Wojciech […]
PolubieniePolubienie
6 stycznia 2010 o 7:39
[…] Post na stronie blogów firmowych na temat konkursu i jego rezultatów znaleźć można tutaj […]
PolubieniePolubienie
7 stycznia 2010 o 2:19
[…] w połowie grudnia nasz blog Daily on AdTaily zajął drugie miejsce w konkursie na blog firmowy roku, myślimy, że wiemy trochę na temat tego, jak prowadzić bloga. Chcemy się z Wami podzielić […]
PolubieniePolubienie
9 stycznia 2010 o 1:34
[…] O blogu Wywiad z blogującą firmą – TP/Orange Najlepsze blogi firmowe w Polsce w 2009 roku […]
PolubieniePolubienie
9 stycznia 2010 o 2:09
[…] Dzisiaj kolejny wywiad z laureatem Konkursu na najlepszy blog firmowy roku 2009 – BZ WBK. W imieniu banku swoimi opiniami podzieliła się Katarzyna Prus-Malinowska, […]
PolubieniePolubienie
13 lutego 2010 o 1:19
„Blog Rzecznika prasowego TP/Orange najlepiej realizuje najważniejsze kryterium brane pod uwagę w ocenie blogów w konkursie, biorąc pod uwagę skalę działalności firmy i ilość wyzwań związaną z wdrażaniem nowych narzędzi komunikacji w firmach opartych o social media” – przeczytałam to uzasadnienie i nóż mi się otwiera w kieszeni! Jak ktoś reprezentujący WordPress, platformę „koncentrującą się na estetyce, zgodności z internetowymi standardami”, śmie pisać z pogwałceniem elementarnych zasad poprawnej polszczyzny?! WSTYD!!!
PolubieniePolubienie
16 lutego 2010 o 9:14
Ano wstyd, wstyd – tak to jest jak się coś robi społecznie i po nocach. Zawsze można popłynąć z polszczyzną. Tylko po co krzyczeć i używać CAPS LOCKA – w realu też byś na mnie nawrzeszczała?
PolubieniePolubienie
14 kwietnia 2010 o 9:53
[…] nasza próżność została mile połechtana, ponieważ zajęliśmy 5 miejsce w konkursie na “Firmowy Blog Roku” w kategorii młode blogi. Blogi może i młode, ale konkurenci, którzy nas wyprzedzili byli raczej, […]
PolubieniePolubienie
2 Maj 2010 o 12:14
Zawsze mogłoby być lepiej, ciekawe jakie będą kolejne najlepsze..
PolubieniePolubienie
30 lipca 2010 o 8:57
[…] tego rodzaju regularną komunikację z Czytelnikami. Kiedy w grudniu 2009 roku zdobyłem trzecie miejsce w konkursie na najlepszy blog profesjonalny poczułem, że to co robię rzeczywiście ma […]
PolubieniePolubienie
15 października 2010 o 2:40
[…] że wysoko oceniła nasze zaangażowanie. Gratulujemy innym zwycięzcom, których poznać możecie TU. Oczywiście, czujemy się zmotywowani do dalszej pracy, a motywację tę z pewnością […]
PolubieniePolubienie
24 stycznia 2011 o 2:48
[…] Wprawdzie kotlet odgrzewany, jednak dość istotna sprawa dla nas – bo dotyczy jednego z prowadzonych przez nas blogów firmowych. To wywiad o prowadzeniu bloga dla pracowni projektowej InsideLab z Krakowa – bloga, który wyróżniony został drugim miejscem wśród blogów dojrzałych w konkursie na najlepsze blogi firmowe w Polsce w roku 2009, o czym przeczytać można TU. […]
PolubieniePolubienie
26 stycznia 2011 o 12:16
[…] koniec ubiegłego roku, zachęceni sukcesem naszego (tego!) bloga w poprzedniej edycji konkursu na blog firmowy roku (II miejsce!), znów stanęliśmy w szranki z blogami firmowymi z całej Polski. Tym razem […]
PolubieniePolubienie
18 lutego 2011 o 9:02
Gratuluję zwycięzcom.
PolubieniePolubienie
16 marca 2011 o 9:11
Ja to bym jeszcze podzielił na kategorie jakies a nie tylko na wiek.
Ewentualnie blogi profesjonalne i amatorskie , bo czesc z nich to pewnie robiona za kase lub na gotowych płatnych / niepłatnych szablonach
PolubieniePolubienie
10 października 2011 o 6:25
[…] All awarded blogs you can find HERE. […]
PolubieniePolubienie
10 października 2011 o 7:12
[…] because of the continuous presenting their own style in their „own” customized space. Podziel sięFacebookTwitterPrintEmailLike this:LikeBe the first to like this post. Tagged: design […]
PolubieniePolubienie
18 października 2011 o 1:18
[…] 2009 roku prowadzony przez nas blog pracowni projektowania wnętrz i mebli InsideLab z Krakowa zajął II miejsce w konkursie na najlepszy blog firmowy roku w kategorii „dojrzałe”. W 2010 roku mikroblog InsideLab został […]
PolubieniePolubienie