Blog wewnętrzny w firmie

Posted on

Rozpoczęcie blogowania przez firmy jest w większości przypadków problematyczne. Wynika to głównie z obaw przed „ujawnieniem” czegoś ważnego lub „wypuszczenia” komunikacji spod kontroli firmy. Dlatego bardzo często firmy wybierają drogę pośrednią, czyli zakładają bloga wewnętrznego.

To – z jednej strony – dobry sposób na „uczenie się” jak organizacja wykorzystuje bloga, a z drugiej swego rodzaj test blogowania na zewnątrz. Należy oczywiście pamiętać, że blogi wewnętrzne, ze swojej natury pisane są w inny sposób, a na pewno o innych sprawach. Można na nich znaleźć znacznie więcej żargonu korporacyjnego (specyficznego dla każdej firmy), skrótów stanowisk, funkcji czy nazw działów. To dosyć homogeniczny i zamknięty świat.

Niewątpliwą zaletą blogów wewnętrznych jest wyższy poziom kultury – co najcześciej odzwierciedla się w komentarzach pod wpisami (poziom merytoryczny).

Advertisements

5 thoughts on “Blog wewnętrzny w firmie

    Ivi said:
    16 kwietnia 2009 o 2:06

    A kiedy będzie można zgłaszać blogi do konkursu na rok 2009?

    Lubię

    domino00 responded:
    17 kwietnia 2009 o 9:56

    Myślę, że gdzieś od początku sierpnia 😉

    Lubię

    Łukasz Schab said:
    17 kwietnia 2009 o 11:21

    Zgadzam się z wpisem. Blogi wewnętrzne rzeczywiście mogą być dobrym pomysłem na przetarcie szlaku.

    Czasami jest jednak tak że prowadzenie bloga firmowego rozpoczyna się dlatego że jest taka „moda” 🙂 Efektem takiego podejścia do możliwości jakie daje prowadzenie bloga jest to że po kilku miesiącach jest on zamykany.

    Moim zdaniem blog firmowy powinien być częścią planu komunikacji firmy z jej otoczeniem, bez tego nie warto go zakładać. Szkoda czasu i pieniędzy 🙂

    Lubię

    karol said:
    26 maja 2009 o 11:12

    pozwolę sobie w tym miejscu umieścić linka do mojego wpisu na ten sam temat… który to wyprodukowałem jakiś czas temu 🙂

    http://tspot.pl/news/blog-wewnatrzfirmowy-usprawnia-zycie-w-firmie-czy-tez-nie/

    Lubię

    Bartłomiej Juszczyk said:
    11 czerwca 2009 o 10:01

    W moim przekonaniu raczej to nie kwestia testu ale świadomej komunikacji wewnętrznej w firmie poprzez blog, czy system blogów. Było źle zapominac o tej roli. Co do testów – nie jestem przekonany majac na uwadze negatywne skutki jakie w firmie takie nieudolne testownaie mogłoby wywołać.

    ps. Podrzucam artykuł w temacie http://www.adnews.pl/public_relations/komunikacja_wewnetrzna_czyli_rzecz_o_intranecie,389,i241.html

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s